De verschillende verkooptrajecten zijn eenvoudig te begrijpen en te bedienen. Door slim gebruik te maken van artikelen, kunnen opdrachten en facturen binnen enkele tellen geproduceerd worden.

Verkoop wagens

  • Bestaande wagens en klanten kunnen eenvoudig opgezocht worden; nieuwe wagens en klanten kunnen direct, zonder het scherm te verlaten, aangemaakt worden.
  • Er kunnen onbeperkt opties en accessoires toegevoegd worden.
  • Voor het rijklaar maken van de wagen kan direct een werkopdracht aangemaakt worden.
  • Er kan een offerte, order, proforma factuur, factuur en een inkoopverklaring afgedrukt worden.
  • Een wagen die voor een klant besteld moet worden, kan volledig digitaal afgehandeld worden. Door gebruik te maken van een op maat te maken bestelopdracht, kan de bestelling direct via de e-mail bij de leverancier geplaats worden. Bijkomend voordeel is dat álle bestelde wagens direct bij de leverancier(s) terug te vinden én te openen zijn.

Verkoop shop

Via de shop (niet te verwarren met kassa) kunnen artikelen verkocht of in bestelling genomen worden voor een klant. Na ontvangst van het artikel kan direct de factuur geproduceerd worden en eventueel de email verstuurd worden dat het artikel binnengekomen is.

Bestellingen door klanten zijn eenvoudig te traceren en voor duurdere (garantie)artikelen bestaat de mogelijkheid een factuur te maken, wat er toch beter uitziet dan een kassabon. 

Werkplaats

  • De klant wordt gekozen, de bijbehorende wagen wordt meteen opgezocht.
  • Een nieuwe klant en/of wagen kan meteen in hetzelfde scherm aangemaakt worden.
  • Met een enkele druk op de knop kan de wagenhistorie getoond  worden. Handig als de klant niet precies weet wat er de vorige keer gebeurd is.
  • Door slim gebruik te maken van recepturen (in het artikelbestand opgezet), kunnen standaard werkzaamheden met één artikelcode opgevoerd worden.
  • Uren worden automatisch bij elkaar opgeteld, zodat het aantal te plannen uren voor de planning direct inzichtelijk is. Hier wordt in deze gekoppelde planning rekening mee gehouden.
  • Eenvoudig werkzaamheden intern doorbelasten.
  • Bij een schade worden specifieke gegevens vastgelegd. Er kan direct een ingevuld innameformulier en/of een akte van cessie afgedrukt worden.
  • Er kan direct een bestand klaargezet worden om het Fics dossier mee te starten.
  • Indien gewenst kan een speciale werkopdracht naar de klant gemaild worden.
  • De werkopdracht voor de monteurs, met álle benodigde informatie, kan afgedrukt worden.
  • Er kan een offerte en een factuur gemaakt worden.

Urenregistratie

Aan de werkopdracht zit een (niet verplichte) urenregistratie verbonden. Door een aparte knop kan meteen het werkopdrachtnummer door de monteur gescand (of handmatig ingevoerd) worden. Dubbel inklokken is niet mogelijk.

Er kan eenvoudig gecontroleerd worden of de gewerkte uren in overeenstemming zijn met de planning. Hiervoor zijn ook enkele overzichten beschikbaar.